ΕΡΤ: H αξία της παράστασης φαίνεται στο ταμείο

Με νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, η κυβέρνηση φιλοδοξεί να θεσμοθετήσει τους όρους αδειοδότησης των ιδιωτικών καναλιών πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας.

Νικος Παππας 17_36232226.-e1437631131535Η αδειοδότηση των ψηφιακών μέσων αναμένεται ότι θα στηριχθεί σε δημοπρασία που θα διεξαχθεί από το ΕΣΡ και στην οποία δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν ανώνυμες εταιρείες – κοινοπραξίες και οι ΟΤΑ.

Η νομοθετική αυτή παρέμβαση συμπίπτει με μια περίοδο ραγδαίων εξελίξεων και ανακατατάξεων στο χώρο των ΜΜΕ, που καθορίζεται κυρίως από την αλλαγή στη καταναλωτική συμπεριφορά των τηλεθεατών, απόρροια της τεχνολογικής εξέλιξης και της οικονομικής συγκυρίας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το δικαίωμα στην επιλογή που διεκδικούν με παρεμβάσεις τους στον ηλεκτρονικό τύπο, χιλιάδες Έλληνες πολίτες, ζητώντας να αποδεσμευθούν τα τέλη για την ΕΡΤ και τα τέλη για τους Δήμους, από τους λογαριασμούς των ΔΕΚΟ.

Επισημαίνουν, πως το τέλος για την ΕΡΤ θα έπρεπε να το πληρώνουν μόνο όσοι πραγματικά επιθυμούν να παρακολουθούν τα κρατικά ΜΜΕ, ενώ οι Δήμοι θα πρέπει να αναλάβουν οι ίδιοι την είσπραξη των τελών που τους αναλογούν.

Τις αλλαγές στο τηλεοπτικό τοπίο ενισχύσει και η εντυπωσιακή διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στα ελληνικά νοικοκυριά. Τη χρονιά που διανύουμε το ποσοστό αύξησης των νέων συνδέσεων ξεπέρασε το 25%. Καθοριστικό για αυτή την εξέλιξη ήταν το 3play. Ένα πακέτο υπηρεσιών που συνδυάζει τηλεφωνία, internet και τηλεόραση, σε ανταγωνιστική τιμή.

Η πρόκληση για τα συνδρομητικά μέσα, να ενισχύσουν περαιτέρω τον ρόλο τους ως διαφημιστικά μέσα, είναι πλέον μεγάλη. Μέχρι σήμερα τα κονδύλια που απορροφούσαν προέρχονταν μόνο από τους μεγάλους «θεσμικούς διαφημιζόμενους» κυρίως διότι το κοινό τους θεωρούνταν συγκεκριμένο και ποιοτικότερο σε σύγκριση με το μέσο τηλεθεατή της ελεύθερης τηλεόρασης. Από τη στιγμή όμως που τη χρονιά που διανύουμε, οι συνδέσεις αναμένεται να φθάσουν το 1.000.000, αυτόματα τίθεται το ζήτημα της εμπορικής αξιοποίησης αυτής της δυναμικής.

Να σημειωθεί ότι η αγορά της συνδρομητικής συνεχίζει να αναπτύσσεται παγκοσμίως. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους προστέθηκαν 23 εκατομμύρια νέοι συνδρομητές. Στην Ε.Ε., ο βαθμός διείσδυσης ποικίλλει από χώρα σε χώρα, με τα υψηλότερα ποσοστά (35 – 40%) να καταγράφονται στη δυτική Ευρώπη.

Συνεπώς, αν θέλουμε να βάλουμε τάξη στο τοπίο των ΜΜΕ, οφείλουμε να κάνουμε τον πολίτη συμμέτοχο στις εξελίξεις. Δεδομένης της ποικιλομορφίας των πηγών πληροφόρησης, όσο σημαντικό είναι να διασφαλίσουμε το δικαίωμα της πρόσβασης στην ενημέρωση (π.χ. δωρεάν internet για όλους), τόσο σημαντικό είναι επίσης οι πολίτες, να διατηρούν το δικαίωμα της επιλογής.

Τελικά, μας αρέσει ή όχι, η αξία της παράστασης φαίνεται στο ταμείο. Είτε ιδιωτικός, είτε δημόσιος είναι ο θίασος, εάν το έργο είναι κακό, δύσκολα θα κόψει εισιτήρια. Σε κάθε άλλη περίπτωση, όταν δηλαδή ο καταναλωτής γίνεται παθητικός δέκτης πληροφοριών, τότε ανεξάρτητα από την προέλευση του σήματος, έχουμε απλά να κάνουμε με μια προσπάθεια ελέγχου της συμπεριφοράς τους πλήθους, μέσα από μια υπερβολικά κακής και πολλές φορές συνδυασμένης (διαπλοκή) προπαγάνδας.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s